
|  |
 |
 |
 |
 |
| |
|
Prof. MUDr. Zdeněk Zadák, CSc.

garant rubriky |
| Vystudoval LF UK, přednosta Kliniky gerontologické a metabolické, Hradec Králové. Předseda České společnosti parenterální a enterální výživy a intenzivní metabolické péče, opakovaný vědecký ... |
|
|
 |
 |
 |
 |
Cesta k obezitě začíná před vaším televizorem

Nová studie ukázala, že spíše než složení jídelníčku a množství fyzické aktivity vypovídá o sklonu k obezitě u dětí počet hodin strávených před televizí. Výsledky studie byly uveřejněny on-line
v časopisu The International Journal of Obesity.
...
|
| |
Hořká čokoláda snižuje krevní tlak

Profesor Jeffrey B. Blumberg se svými kolegy z Tufts University zjistil, že hořká čokoláda může u lidí s vysokým krevním tlakem krevní tlak snižovat. Výsledky studie vědci uveřejnili v zářijovém čísle časopisu Circulation.
...
|
| |
Jak upravit svůj životní styl

Většina z těch, kteří by rádi zlepšili svojí životosprávu, změnili své návyky, které vedou ke zbytečně získávaným kilogramům nevědí, kudy se mají vydat. Útočí na ně agresivní reklamy slibující (většinou bez námahy )- zázračné prostředky ke ztrátě hmotnosti, zázračné přístroje k tvarování postavy, zaručeně „účinné“ čaje a další zázraky. Většinou bez žádaných výsledků, často s nemalými finančními náklady. Kudy vede cesta? Jaký by měl být ten určitý a úspěšný jídelníček? Jaký by měl být správný postup ...
|
| |
Jak zabránit vzniku astmatu?

Alergií je u nás postižena celá třetina populace. Ještě pořád se ví málo, že z velké části jde o souběžně probíhající onemocnění sliznic očních spojivek, nosu a průdušek. Nejzávažnější formou je postižení průdušek - astma. Průduškovým astmatem a velmi nepříjemnou dušností je - ač si to lidé neradi připouštějí nebo o tom nevědí - ohroženo mnoho z alergiků. Lze vzniku astmatu nějak předejít?
...
|
| |
Jsou ryby potravou pro mozek?

Je známo, že ryby jsou pro vývoj mozku prospěšné. Je to pouhá pověra, nebo se zakládá na pravdě? Faktem je, že ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro vývoj mozku velmi důležité....
|
| |
Kalifornie varuje před hranolky

Hranolky a bramborové lupínky jsou velmi oblíbené nejen v Americe, ale i v Evropě. Toto jídlo je však nezdravé nejen pro svůj nadbytek soli a jednoduchých cukrů. Obsahuje navíc chemickou látku s názvem akrylamid, která při pokusech na laboratorních myších způsobuje rakovinu. Hlavní státní zástupce státu Kalifornie pan Bill Lockyer uvedl, že na hranolkách a bramborových lupíncích by mělo být varování, že tato potravina může způsobit rakovinu.
...
|
| |
Který alkoholický nápoj nejvíc snižuje riziko vzniku ischemické choroby srdeční: nová studie

O prospěšném vlivu alkoholu (samozřejmě v mírných, ale zato pravidelných dávkách) na psychiku starších žen jsme v této rubrice již psali. Zmínili jsme také jeho ochranný vliv na kardiovaskulární systém. Zatím ale chybí odpověď na základní otázku: působí takto "zdravě" na naše srdce a cévy jakýkoli druh alkoholického nápoje, nebo je některý prospěšnější než ostatní?...
|
| |
Nezávadná strava pro každého

Codex Alimentarius Commisision – Kodex pro mezinárodní potravinové standardy – součást Spojených národů – ve dnech 3. – 7. července 2006 v Ženevě projednává možnosti adaptace a ochrany obyvatel před nemocemi a poškozením organismu z přítomných součástí potravin nebo potravin kontaminovaných....
|
| |
|  |


|